صفحه اصلی >  آرشیو اخبار 


 

 
قائم مقام وزیر صنعت در امور تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران: صادرات پایدار در گرو تنوع بازار

 

صادرات پایدار در گرو تنوع بازار 

 

مجتبی خسروتاج، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، روز چهارشنبه با مدیران و معاونین در خصوص پروژه‌های راهبردی تعریف شده به منظور افزایش صادرات دیدار و گفتگو کرد.

همزمان با پیگیری بیش از 70 پروژۀ راهبردی توسط سازمان توسعه تجارت ایران در خصوص راهکارهای افزایش صادرات کالا و توسعۀ بازارهای صادراتی، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، طی نشستی با مدیران، معاونین، کارشناسان و پژوهشگران این حوزه، به هم‌اندیشی و آسیب‌شناسی سرفصل‌های مطرح شده پرداخت.

خسروتاج با اشاره به مأموریت‌های سازمان توسعه تجارت ایران، فرمایشات مقام معظم رهبری و همچنین ریاست محترم جمهوری گفت: با هدف افزایش تنوع بازار، ساختار سازمانی را بر اساس تلفیق میز‌های کشوری و میز‌های کالایی تنظیم کردیم. سوال اصلی که باید پاسخ داده شود اینجا است که با کدام کشور، با چه کالایی و از چه طریقی اقدام به صادرات کنیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران تأکید کرد: برای صادرات پایدار باید با برنامه‌های راهبردی بازارها را متنوع کنیم.

وی با تشریح نحوۀ انجام پروژه‌های راهبردی در قالب فرمت مشخص گفت: باید شرایط و الزامات برای افزایش صادرات و رسیدن به رشد پیش‌بینی شدۀ 21.7 درصد را شناسایی و مهیا کرد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در پایان خاطرنشان کرد که مدیران حوزه‌های مرتبط سازمان با همکاری  سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها باید با ارتباط مستمر از برنامه‌ها و اقدامات مرتبط با صادرات محصولات غیر نفتی اطلاع داشته باشند.

 

 

 تاریخ انتشار:1396/02/13  ساعت درج:١٩:١٣  شماره خبر:٤٤٥٣  بازدید:101

  نسخه چاپي


خروج